Biznes Finanse

Już połowa pożyczkobiorców porównuje oferty kredytów

Już połowa pożyczkobiorców porównuje oferty kredytów
Co drugi konsument, przed zaciągnięciem pożyczki, porównuje dostępne na rynku oferty ? wynika z badania firmy

Data publikacji: 2017-08-01
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Już połowa pożyczkobiorców porównuje oferty kredytów
Kategoria: BIZNES, Finanse

Co drugi konsument, przed zaciągnięciem pożyczki, porównuje dostępne na rynku oferty ? wynika z badania firmy FinAi?.

Już połowa pożyczkobiorców porównuje oferty kredytów BIZNES, Finanse - Co drugi konsument, przed zaciągnięciem pożyczki, porównuje dostępne na rynku oferty ? wynika z badania firmy FinAi?.

Co drugi konsument, przed zaciągnięciem pożyczki, porównuje dostępne na rynku oferty ? wynika
z badania firmy FinAi?. Po dodatkowe środki Polacy najchętniej zgłaszają się do banku, w dalszej kolejności do bliskich i firm pożyczkowych. Średnia kwota pożyczki udzielonej w 2016 roku wyniosła blisko 11 tys. złotych.

Badanie FinAi? zostało przeprowadzone wśród osób, które w 2016 roku pożyczyły pieniądze w banku, od rodziny bądź w firmie pożyczkowej. Jego wyniki wskazują, że częściej pożyczają kobiety (57 proc.) i mieszkańcy większych miast (23 proc.).

Sześciu na dziesięciu Polaków wskazało bank jako miejsce, do którego udają się po dodatkowe środki. Na kolejnej pozycji znalazła się rodzina i bliscy (28 proc.), zaś 15 proc. badanych skorzystało z usług firmy pożyczkowej. Odsetek osób, które wybrały bank był najwyższy w grupie wiekowej 45-54 lata (63 proc.).

Z kolei od rodziny najczęściej pożyczają ludzie młodzi pomiędzy 24 i 34 rokiem życia (36 proc.). 

Jak pokazaÅ‚o badanie głównym źródÅ‚em informacji o ofertach sÄ… dla Polaków: porównywarki (35 proc.) i strony WWW (27 proc.) w przypadku banków oraz strony WWW (21 proc.) i rankingi internetowe (16 proc.) w przypadku firm pożyczkowych. Co drugi klient banku uczestniczÄ…cy w badaniu skÅ‚adaÅ‚ wniosek i podpisywaÅ‚ umowÄ™ osobiÅ›cie w oddziale. Jedynie co piÄ…ty korzystaÅ‚ w tym celu z formularza internetowego. JeÅ›li chodzi o firmy pożyczkowe sytuacja wyglÄ…da odwrotnie – drogÄ… elektronicznÄ… zÅ‚ożono 49 proc. wniosków oraz zawarto 44 proc. umów.

Spośród instytucji finansowych banki niezmiennie cieszą się największym zaufaniem Polaków i to do nich najczęściej zwracamy się po dodatkowe środki. Z badania wynika, że wiedza konsumentów na temat ofert kredytowych pochodzi głównie z dwóch źródeł: porównywarek internetowych i stron WWW. W praktyce oznacza to, że chcąc porównać oferty kredytów mamy do dyspozycji rozwiązania, które pozwalają nam jedynie poznać propozycje marketingowe, a nie oferty dopasowane do naszych indywidulanych potrzeb ? wyjaśnia Katarzyna Woźniak, Product Development Director w FinAi?.

A to już wiesz?  ASSAY MANAGEMENT - Nowy podmiot inwestycyjny w Polsce

WÅ›ród czynników decydujÄ…cych o wyborze oferty ankietowani wskazali przede wszystkim: niskie koszty pożyczki – opÅ‚aty, prowizje, oprocentowanie (27 proc.), niskÄ… ratÄ™ (21 proc.), minimum formalnoÅ›ci (20 proc.), szybkość otrzymania pieniÄ™dzy (19 proc.).

Co warte podkreÅ›lenia, odpowiedzi różniÅ‚y siÄ™ w zależnoÅ›ci od miejsca zaciÄ…gniÄ™cia zobowiÄ…zania. W przypadku osób, które po dodatkowe Å›rodki poszÅ‚y do banku, kluczowa okazaÅ‚a siÄ™ wczeÅ›niejsza znajomość instytucji – ?bank, z którego usÅ‚ug korzystam? (37 proc.), nastÄ™pnie niskie koszty (15 proc.). Badani, którzy zdecydowali siÄ™ na ofertÄ™ firm pożyczkowych jako najważniejsze wskazali: szybkość uzyskania pieniÄ™dzy (26 proc.), niskie koszty (19 proc.), zaÅ› co dziesiÄ…ta osoba wskazaÅ‚a jako powód brak koniecznoÅ›ci wskazania celu, na jaki zaciÄ…gana jest pożyczka.

Pozyskane środki Polacy przeznaczają przede wszystkim na remont mieszkania (24 proc.) i codzienne wydatki (22 proc.). Co dziesiąty pożyczkobiorca finansuje zakup samochodu (11 proc.).

Widzimy, że znaczna część konsumentów zwraca uwagę na koszty kredytu, a także wysokość raty.  Wiedza ta nie przekłada się jednak na wybór optymalnego rozwiązania, gdyż nie ma w tym momencie na rynku narzędzia, które zbierałoby w jednym miejscu spersonalizowane oferty oraz umożliwiało ich zestawienie w prosty i wygodny sposób  ? zauważa Katarzyna Woźniak, Product Development Director w FinAi?.

Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2017 roku za pośrednictwem ogólnopolskiego panelu badawczego Ariadna, metodą CAWI (ankieta internetowa) na reprezentatywnej próbie 1 021 Polaków w wieku 24-65 lat, którzy pożyczali pieniądze w 2016 roku.

FinAi? to zaÅ‚ożona w 2016 r. polska spółka technologiczna z branży finansowej. Firma pracuje nad wdrożeniem innowacyjnej platformy kredytowej, która skróci i przede wszystkim uproÅ›ci skomplikowanÄ… dotÄ…d drogÄ™ klienta do uzyskania kredytu bankowego. Spółka zatrudnia obecnie ponad 30 osób – najlepszych specjalistów z dziedziny finansów, nowych technologii oraz komunikacji marketingowej. FinAi? pozyskaÅ‚ w rundzie seed 4,6 mln zÅ‚otych. Inwestorem jest Fundusz Fidiasz, należący do Krzysztofa Domareckiego ? zaÅ‚ożyciela Grupy Selena.

A to już wiesz?  Jakie sÄ… perspektywy dla polskiej prowincji? | Podcast Edukontra

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Już połowa pożyczkobiorców porównuje oferty kredytów BIZNES, Finanse - Co drugi konsument, przed zaciągnięciem pożyczki, porównuje dostępne na rynku oferty ? wynika z badania firmy FinAi?.
Hashtagi: #BIZNES #Finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy