Data publikacji: 2016-05-09
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Miliony Polaków – akcja edukacyjno-informacyjna dotyczÄ…ca finansów osobistych
Kategoria: BIZNES, Finanse
Rusza akcja Miliony Polaków, której celem będzie zebranie opinii jak największej liczby osób korzystających, bądź dopiero planujących korzystanie z usług bankowych, jak powinny one wyglądać oraz ile kosztować.
Rusza akcja Miliony Polaków, której celem bÄ™dzie zebranie opinii jak najwiÄ™kszej liczby osób korzystajÄ…cych, bÄ…dź dopiero planujÄ…cych korzystanie z usÅ‚ug bankowych, jak powinny one wyglÄ…dać oraz ile kosztować. Do kampanii edukacyjno-informacyjnej włączyÅ‚ siÄ™ ZwiÄ…zek Banków Polskich, który zadba m.in. o to, aby opinie klientów zostaÅ‚y wysÅ‚uchane przez Å›rodowisko bankowe. DziÄ™ki pozyskaniu informacji bezpoÅ›rednio od klientów możliwe bÄ™dzie okreÅ›lenie, jak powinna wyglÄ…dać najlepsza dla nich oferta.Â
W ramach akcji Miliony Polaków zostanie zrealizowane najwiÄ™ksze w naszym kraju badanie opinii dotyczÄ…ce usÅ‚ug bankowych. PomysÅ‚ na przeprowadzenie tego typu kampanii informacyjno-edukacyjnej połączonej z badaniem powstaÅ‚ dziÄ™ki zgÅ‚oszeniom i proÅ›bom tysiÄ™cy internautów.Â
Konto osobiste, czyli popularny ROR, to podstawowy produkt bankowy. Polacy coraz częściej korzystają z niego przez Internet. Najnowsze dane z raportu NetB@nk publikowanego kwartalnie przez ZBP pokazują, że banki prowadzą już ponad 30 mln rachunków umożliwiających korzystanie z bankowości elektronicznej. 14,5 mln z tych kont to rachunki aktywne, wykorzystywane do dokonywania transakcji każdego miesiąca. Średnia wartość przelewu wykonywanego przez właścicieli tych rachunków wynosi ponad 1100 zł. Konto bankowe to jednak nie tylko możliwość wykonywania przelewów, to także cały szereg dodatkowych funkcjonalności, jak zakładanie lokat, doładowania telefonów, płacenie powiązaną z kontem kartą za zakupy, korzystanie z debetu oraz wiele innych możliwości i udogodnień. Coraz popularniejsza staje się także bankowość mobilna, czyli dostęp do banku za pośrednictwem smartfona czy tabletu, praktycznie z każdego miejsca i o każdej porze. Bardzo wiele podstawowych usług bankowych nie wiąże się z żadnymi opłatami. Analiza ekspertów Comperia.pl pokazała, że aż 16 spośród 27 największych banków oferuje bezpłatne prowadzenie konta, natomiast w 9 kolejnych rachunek może być darmowy po spełnieniu określonych warunków.
Czy klienci banków wiedzą, które z usług bankowych są darmowe, za jakie z nich płacą oraz co można zrobić, aby uzyskać zwolnienie z opłat? Dyskusje na forach internetowych oraz liczba blogów na temat bankowości pokazują, że bardzo wiele osób interesuje się tym zagadnieniem. To właśnie dzięki ich inspiracji powstała akcja Miliony Polaków. Jej celem będzie nie tylko zbadanie wiedzy Polaków w zakresie funkcjonalności usług bankowych, ale także zebranie ich oczekiwań co do oferty produktowej. ? Od lat jesteśmy obecni w Internecie i dostarczamy ludziom wiedzy na temat produktów bankowych. Analizując przesyłane przez klientów komentarze postanowiliśmy stworzyć platformę wymiany opinii i forum, które pozwoli ludziom na przekazanie bankom, czego od nich oczekują. Tak powstała akcja Miliony Polaków ? mówi Karol Wilczko z Comperia.pl, jeden z organizatorów akcji. ? Zaprosiliśmy do współpracy Związek Banków Polskich i liczymy, że opinie osób biorących udział w akcji zostaną przekazane właściwym gremiom działającym na forum samorządu bankowego. Jesteśmy przekonani, że banki życzliwie potraktują tę inicjatywę i wysłuchają głosu klientów ? dodaje.
Akcja Miliony Polaków bÄ™dzie najwiÄ™kszym badaniem opinii o produktach bankowych, jakie do tej pory zostaÅ‚o zrealizowane. Klienci zdecydujÄ…, jak wedÅ‚ug nich powinno wyglÄ…dać idealne konto bankowe, jakiego rodzaju usÅ‚ugi majÄ… dla nich wymiernÄ… wartość, a także co bezwzglÄ™dnie nie powinno wiÄ…zać siÄ™ z opÅ‚atami z ich strony. ? DziÄ™ki możliwoÅ›ci bezpoÅ›redniego kontaktu z klientami usÅ‚ug bankowych i osób, które dopiero planujÄ… budowanie swoich relacji z bankami, akcja Miliony Polaków bÄ™dzie posiadać duże walory edukacyjne. Åšrodowisku bankowemu zależy na tym, aby w sposób rzetelny i obiektywny pokazywać rolÄ™ sektora bankowego we współczesnej gospodarce, a także dlaczego warto wspierać obrót bezgotówkowy – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes ZwiÄ…zku Banków Polskich. Zależy nam również na tym, aby dobrze poznać preferencje i oczekiwania klientów i mam nadziejÄ™, że opinie te bÄ™dÄ… mogÅ‚y stać siÄ™ pewnego rodzaju drogowskazem i inspiracjÄ… przy tworzeniu przyszÅ‚ych ofert produktowych w niejednym banku – dodaje.Â
Badanie inaugurujÄ…ce akcjÄ™ Miliony Polaków ma pokazać dominujÄ…ce preferencje dotyczÄ…ce kont osobistych. Projekt ten jest owocem współpracy porównywarki finansowej Comperia.pl, Instytutu BadaÅ„ Rynkowych i SpoÅ‚ecznych oraz ZwiÄ…zku Banków Polskich. To przede wszystkim zaangażowanie ze strony ZBP pozwoli na przekazanie gÅ‚osu osób biorÄ…cych udziaÅ‚ w badaniu Å›rodowisku bankowemu. GÅ‚os ten bÄ™dzie tym mocniejszy, im wiÄ™cej osób weźmie udziaÅ‚ w akcji.Â
Osoby uczestniczÄ…ce w badaniu mogÄ… także wziąć udziaÅ‚ w konkursie. OdpowiadajÄ…c na jedno dodatkowe pytanie majÄ… szansÄ™ wygrać jednego z 55 smartwatchy Sony SW2. W ramach platformy Miliony Polaków otrzymajÄ… też ?przewodnik bankowania 2016?, czyli vademecum tego w jakie  usÅ‚ugi i możliwoÅ›ci banki zaopatrujÄ… swoich klientów i jak optymalnie z nich korzystać.Â
– Sam fakt, że akcja Miliony Polaków ruszyÅ‚a oraz, że uzyskaÅ‚a wsparcie ZwiÄ…zku Banków Polskich pokazuje, że bankom zależy na gÅ‚osie klientów, że otwierajÄ… siÄ™ na ich doÅ›wiadczenie i opiniÄ™ ? podsumowuje – Karol Wilczko.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Finanse