We wrześniu startuje kolejna odsłona Akcjonariatu Obywatelskiego, kampanii edukacyjnej Ministerstwa Skarbu Państwa, której partneruje PKO Bank Polski. Celem programu jest poszerzenie wiedzy społeczeństwa w zakresie zasad funkcjonowania rynku kapitałowego i propagowanie inwestycji giełdowych jako sposobu na długoterminowe oszczędzanie.
Podobnie jak w 2011 roku, osią tegorocznej kampanii jest ogólnopolski cykl bezpłatnych warsztatów edukacyjnych prowadzonych przez ekspertów i przedstawicieli najważniejszych instytucji finansowych. Spotkanie inauguracyjne odbędzie się 10 września w Kutnie i poprowadzą je pracownicy DM PKO Banku Polskiego. Z wiedzy ekspertów Domu Maklerskiego będą mogli również skorzystać mieszkańcy Poznania (28 września), Opola (29 października), Jastrzębia Zdrój (13 listopada) i Krosna (29 stycznia).
– Jesteśmy zadowoleni z efektów ubiegłorocznych spotkań, tak pod względem frekwencji jak i zaangażowania uczestników. Słabnące perspektywy polskiej gospodarki, rosnąca liczba doniesień w mediach o kryzysie na świecie, a także działalność nierzetelnych firm świadczących usługi finansowe pokazują jak istotnego znaczenia nabrała konieczność podnoszenia poziomu wiedzy ekonomicznej, w szczególności w zakresie zarządzania własnymi oszczędnościami. Dlatego również w tym roku uczestnicy warsztatów mogą liczyć na dawkę praktycznej wiedzy, którą w przystępny sposób przekażą eksperci naszego domu maklerskiego – powiedział Grzegorz Zawada, Dyrektor Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego.
Bezpłatne warsztaty edukacyjne to nie jedyne atrakcje przygotowane przez organizatorów. OÂ szczegółach kampanii można przeczytać na stronie www.akcjonariatobywatelski.pl. Zainteresowani mogą tam również zarejestrować swoje uczestnictwo w wybranych warsztatach oraz skorzystać ze zbioru materiałów i publikacji nt. inwestowania.
Idea Akcjonariatu Obywatelskiego została zainicjowana przez Ministerstwo Skarbu Państwa przy okazji debiutów giełdowych PZU i Tauron PE oraz rozwinięta podczas prywatyzacji Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Program zyskał wówczas pozytywny oddźwięk opinii społecznej i zaowocował znacznym wzrostem zaangażowania inwestorów indywidualnych.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” – „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.