W I kwartale 2012 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku ÅšlÄ…skiego wyniósÅ‚ 271,5 mln zÅ‚, co oznacza wzrost o 28% w porównaniu do analogicznego kwartaÅ‚u ub.r. Bank zanotowaÅ‚ wzrost podstawowych wielkoÅ›ci komercyjnych – wartoÅ›ci kredytów o 33%, liczby klientów detalicznych o 121 tys., a korporacyjnych o 3,6 tys. Od stycznia 2012 Grupa ING Banku ÅšlÄ…skiego powiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ o spóÅ‚kÄ… leasingowÄ… i faktoringowÄ….
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku ÅšlÄ…skiego za I kwartaÅ‚ 2012 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r:
- przychody ogóÅ‚em wzrosÅ‚y o 15% do 845,8 mln zÅ‚,
- koszty ogóÅ‚em wzrosÅ‚y o 14% do 463,9 mln zÅ‚,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósÅ‚ o 18% do 381,9 mln zÅ‚,
- zysk brutto wzrósÅ‚ o 19% do 317,6 mln zÅ‚,
- zysk netto wzrósÅ‚ o 28% i wyniósÅ‚ 271,5 mln zÅ‚,
- zwrot z kapitaÅ‚u (ROE) osiÄ…gnÄ…Å‚ poziom 15,1% w porównaniu z 14,4% w I kwartale 2011 r.,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósÅ‚ 54,8% w porównaniu z 55,7% w I kwartale 2011 r.,
- udziaÅ‚ kredytów zagrożonych wyniósÅ‚ 3,8% w porównaniu ze Å›redniÄ… dla banków w wysokoÅ›ci 7,5%,
- skonsolidowany wskaźnik wypłacalności na bezpiecznym poziomie 13,1%.
– Rekordowy kwartalny zysk netto siÄ™gajÄ…cy 271,5 mln zÅ‚ jest efektem bardzo dobrych wyników komercyjnych oraz powiÄ™kszenia grupy kapitaÅ‚owej o ING Lease oraz ING Commercial Finance. Wraz ze wzrostem wyniku netto bank poprawiÅ‚ wskaźniki efektywnoÅ›ci – zwrotu z kapitaÅ‚u (ROE) do 15% oraz kosztów do przychodów do 55% – powiedziaÅ‚a MaÅ‚gorzata KoÅ‚akowska, prezes ING Banku ÅšlÄ…skiego.
– W minionym kwartale po raz kolejny zanotowaliÅ›my szybki przyrost portfela kredytowego, który wzrósÅ‚ o 33% do poziomu 44,8 mld zÅ‚. Warto podkreÅ›lić dobre rezultaty w obszarze kredytów korporacyjnych, których przyrost wraz z przejÄ™ciem leasingu i faktoringu wyniósÅ‚ 43%. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 121 tys. do 3,12 mln zwiÄ™kszyliÅ›my liczbÄ™ klientów detalicznych, a klientów korporacyjnych o 3,9 tys. do 29,4 tys. – dodaÅ‚a prezes ING Banku ÅšlÄ…skiego.
– W pierwszym kwartale br. zaoferowaliÅ›my klientom detalicznym dwa innowacyjne i nowoczesne narzÄ™dzia do zarzÄ…dzania finansami oraz obsÅ‚ugi konta – Finansometr oraz aplikacjÄ™ mobilnÄ… na iPhone. Klientom korporacyjnym udostÄ™pniliÅ›my WebService – nowoczesne rozwiÄ…zanie bezpoÅ›rednio łączÄ…ce system bankowy z systemem ksiÄ™gowym firmy. Dalej rozwijaliÅ›my bankowość internetowÄ… dla firm ING BusinessOnLine. Jako pierwszy bank w Polsce zaoferowaliÅ›my elektroniczne wrzutnie on-line, które automatycznie ksiÄ™gujÄ… wpÅ‚aty gotówki na rachunku klienta.
Te nowe produkty i usÅ‚ugi sÄ… potwierdzeniem, że nowoczesność i innowacyjność to nasz strategiczny wybór. Chcemy podążać za potrzebami i wymaganiami klientów w zmieniajÄ…cym siÄ™ Å›wiecie i być dostÄ™pni tak jak oczekuje tego klient. Kolejne innowacje zaprezentujemy już w najbliższych miesiÄ…cach – powiedziaÅ‚a MaÅ‚gorzata KoÅ‚akowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku ÅšlÄ…skiego osiÄ…gniÄ™te w I kwartale 2012 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartoÅ›ci kredytów o 33% do 44,8 mld zÅ‚:
– kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 17% do 15,3 mld zÅ‚,
– kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 43% do 29,6 mld zÅ‚,
- wzrost depozytów o 12% do 52,8 mld zÅ‚,
- wzrost liczby klientów detalicznych o 121 tys. do 3,12 mln,
- wzrost liczby klientów korporacyjnych o 3,9 tys. do 29,4 tys.