Po czterech kwartałach 2011 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wyniósł 880,1 mln zł, czyli 17% więcej niż w 2010 roku. To rekordowy poziom w historii banku. W minionym roku ING Bank Śląski kontynuował strategię utrzymywania pozycji silnego banku depozytowego oraz budował udział w rynku kredytowym.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku ÅšlÄ…skiego w 2011 roku:
- przychody ogółem wzrosły o 8% do 2 953,5 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 4% do 1 663,6 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 13% do 1 289,9 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 20% do 1 117,5 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 17% do 880,1 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 14,7%,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 56,3% w porównaniu z 58,3% w 2010 roku,
- udział kredytów zagrożonych wyniósł 4,2% w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 7,3%,
- wskaźnik wypłacalności kształtował się na bezpiecznym poziomie 12,3%.
– W 2011 roku ING Bank ÅšlÄ…ski osiÄ…gnÄ…Å‚ zysk brutto w wysokoÅ›ci 1 117,5 mln zÅ‚. Tym samym po raz pierwszy w historii banku przekroczyliÅ›my poziom miliarda zÅ‚otych. Zysk netto wzrósÅ‚ o 17% do 880,1 mln zÅ‚. Wynik ten zostaÅ‚ osiÄ…gniÄ™ty na podstawowej i powtarzalnej dziaÅ‚alnoÅ›ci bankowej. Zgodnie z naszÄ… strategiÄ… utrzymaliÅ›my pozycjÄ™ silnego banku depozytowego i zwiÄ™kszyliÅ›my wartość udzielonych kredytów – powiedziaÅ‚a MaÅ‚gorzata KoÅ‚akowska, prezes ING Banku ÅšlÄ…skiego.
– Efektem tej strategii jest udzielenie klientom banku w 2011 r. 7 mld zÅ‚ kredytów oraz pozyskanie 5,3 mld zÅ‚ depozytów, co oznacza odpowiednio wzrost o 21% i 11% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W tym czasie pozyskaliÅ›my 321 tys. nowych klientów. Te dane Å›wiadczÄ… o tym, że produkty bankowe oparte na nowoczesnych technologiach i internecie pozwalajÄ… nam skutecznie konkurować na rynku – dodaÅ‚a M. KoÅ‚akowska.
– W ubiegÅ‚ym roku zaszÅ‚y też duże zmiany w strukturze grupy kapitaÅ‚owej banku. W październiku zostaÅ‚o zatwierdzone przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenia ING Banku ÅšlÄ…skiego i ING Banku Hipotecznego, połączenie obu banków. Transakcja ta pozwoli na optymalne wykorzystanie naszych zasobów i kapitałów oraz zwiÄ™kszy efektywność procesu finansowania nieruchomoÅ›ci komercyjnych. W listopadzie akcje ING Banku ÅšlÄ…skiego po raz pierwszy byÅ‚y notowane po podziale ich wartoÅ›ci nominalnej w stosunku 1 do 10. Głównym celem przeprowadzenia splitu byÅ‚o zwiÄ™kszenie dostÄ™pnoÅ›ci akcji banku dla szerszego grona akcjonariuszy, jak również zwiÄ™kszenie ich pÅ‚ynnoÅ›ci na Warszawskiej GieÅ‚dzie Papierów WartoÅ›ciowych.
W grudniu bank nabyÅ‚ wszystkie akcje ING ABL Polska – wÅ‚aÅ›ciciela spółek ING Lease Polska oraz ING Commercial Finance Polska. DziÄ™ki tej transakcji oferta banku zostanie poszerzona o nowe produkty kredytowe zabezpieczone aktywami – powiedziaÅ‚a prezes banku.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2011 roku:
- wzrost wartości kredytów o 21% do 39 331 mln zł,
     – kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 19% do 14 964 mln zÅ‚, w tym 29-proc. wzrost kredytów hipotecznych do 11 020 mln zÅ‚,
     – kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 23% do 24 367 mln zÅ‚,
- wzrost wartości depozytów o 11% do 53 769 mln zł,
- wzrost liczby nowych klientów detalicznych o 321 tys., łączna liczba klientów osiągnęła poziom 3,07 mln,
- wzrost liczby rachunków bieżących o 122,3 tys. do 2 036 tys. (w tym 1 105 tys. kont Direct).