Data publikacji: 2020-04-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wiemy, jakim markom najbardziej ufają przedsiębiorcy
Kategoria: BIZNES, Gospodarka
Magazyn ?My Company Polska? przyznał tytuły Marka Godna Zaufania. Badanie przeprowadzone wśród setek firm wyłoniło marki produktów i usług, które darzą oni największym zaufaniem. Wyróżniliśmy firmy w 25 kategoriach.

Magazyn ?My Company Polska? po raz kolejny przyznał tytuły Marka Godna Zaufania. Nasze badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług, które darzą oni największym zaufaniem ? dziś tak dotkliwie testowanym przez pandemię koronawirusa. Wśród laureatów są Santander Leasing, Samsung, DPD, PKN ORLEN czy PZU. Wyróżniliśmy firmy w 25 kategoriach.
? Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki ? tłumaczy Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny ?My Company Polska?, najszybciej rosnącego polskiego magazynu biznesowego. ? Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej ? dodaje.
To sprawia, że badanie Marka Godna Zaufania najlepiej pokazuje, czyje produkty i usługi najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Badanie na zlecenie ?My Company Polska? przeprowadził instytut badawczy Kantar Polska, realizując ankietę wśród prawie 20 000 polskich przedsiębiorców. Respondenci (według stanowisk była to w ponad 43 proc. kadra kierownicza, prawie 34 proc. to prezesi oraz przeszło 22 proc. specjaliści) w wypełnionych ankietach wymienili łącznie blisko 250 cenionych przez siebie marek.
? Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument?marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm, bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, na które pracuje się latami ? mówi Rajmund Tochwin, wydawca ?My Company Polska?.
Uczciwość kluczem
W kluczowej dla działania każdego przedsiębiorcy branży finansowej (kategorie ?konta firmowe? oraz ?kredyty i pożyczki?) Marki Godne Zaufania to mBank i PKO Bank Polski ? uzyskały one odpowiednio, 23 i 17,2 proc. wskazań. Równie trwałe miejsce w sercach odbiorców ma Visa, która od lat okazuje się najbardziej godnym zaufania ?systemem płatniczym? (39,5 proc. wskazań).
– Podczas kryzysu sprzedaż i wizerunek marek jest jeszcze mocniej zagrożona niż kiedykolwiek,
a utrzymanie zaufania stanowi znacznie większe wyzwanie. Nawyki praktykowane w okresie prosperity nie mają szans, żeby poradzić sobie w nowym otoczeniu. Jest to więc idealna okazja, aby zweryfikować i wzmocnić działania marketingowe w tych trudnych czasach. To nieodzowne i dotyczy de facto każdej branży naszej gospodarki ? podkreśla Maciej Sokołowski, partner Attention Marketing.
Wśród leasingodawców zwycięstwo odniósł Santander Leasing (prawie 14 proc. wskazań), a w gronie faktorów ? ING Bank Śląski (9,9 proc). Jak mówi Tomasz Jąder, prezes Santander Leasing, kluczem do sukcesu jest uczciwość i transparentność połączona z elastycznością. ? Uczciwość w biznesie musi być standardem. Przedsiębiorcy mają dostęp do informacji, mogą w każdej chwili weryfikować swoich partnerów. Działania nieetyczne po prostu się nie opłacają ? tłumaczy.
W kategorii ?audyt finansowy? zwyciężyło drugi raz PwC, zdobywając 29,6 proc. głosów (w 2018 r. na jego miejscu był Ernst&Young).
Z kolei wśród ubezpieczycieli wszystkich wyróżnionych w ankietach niezmiennie dystansuje PZU. Jak mówi Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem PZU, w DNA firmy wpisane jest myślenie potrzebami klienta, bo tylko tak można zbudować zaufanie. ? PZU to więcej niż ubezpieczenia. Jako największy ubezpieczyciel w Polsce wiemy, że naszym obowiązkiem jest szybka pomoc Polakom, gdy dzieje się coś złego. Od wielu lat angażujemy się w ważne inicjatywy społeczne, wspieramy bezpieczeństwo i pomagamy w najtrudniejszych momentach, takich jak klęski czy powodzie. Teraz też, jako jedna z pierwszych firm, włączyliśmy się w walkę z koronawirusem ? wyjaśnia.
Odrobiona praca domowa z technologii
W branży technologicznej od lat króluje Samsung (aż 42,1 proc. wskazań w kategorii ?smartfon?) oraz Microsoft (?oprogramowanie dla firm?) i HP (?urządzenie biurowe?). Świetnie wypadły także Dell (po raz drugi zwycięzca w kategorii ?komputer osobisty? ? ponad 40 proc. głosów) i Orange ? po raz kolejny najbardziej godny zaufania ?dostawca internetu? i pierwszy raz najbardziej wiarygodny ?operator telekomunikacyjny?.
Jak podkreśla Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, ostatnie wydarzenia były swoistym sprawdzianem ? pandemia COVID-19 przedefiniowała bowiem sposób prowadzenia firm, które w jednej chwili przestawiły się na pracę zdalną. ? Kluczowy stał się szybki i niezawodny internet. Wprowadzony na rynek kilka lat temu Orange Światłowód podniósł jakość i stabilność transferu danych na najwyższy poziom. Dodatkowo oferujemy odpowiednie do skali działania narzędzia teleinformatyczne. W ten sposób pomagamy firmom w trudnym okresie zmiany ? mówi.
Musimy pomagać
PKN ORLEN, największa polska firma, wyraźnie zwyciężyła w kategorii ?stacja benzynowa?, osiągając 42,8 proc. wskazań. ORLEN buduje swoją markę, stawiając na wsparcie polskich producentów żywności (80 proc. asortymentu na stacjach pochodzi z polskich firm), rebranding marki w Niemczech i inwestując w sport. Pomaga też walczyć z obecnym wirusem. ? W trudnych czasach pandemii koronawirusa duże firmy o stabilnej pozycji finansowej powinny angażować się we wsparcie dla tych najbardziej potrzebujących, a to bezpośrednio przekłada się też na wizerunek marki. My aktywnie działamy na tym polu. To nasz obowiązek, bo ORLEN to marka, której zaufały miliony ? zauważa Adam Burak, członek zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, PKN ORLEN.
Z kolei Raben zwyciężył w kategorii ?usługi logistyczne? (po raz drugi z rzędu), a wśród ?usług kurierskich? najczęściej wskazywano na DPD. Ta ostatnia firma pomimo pandemii cały czas obsługuje klientów. ? Tegoroczny kryzys epidemiczny okazał się swoistym testem tej najważniejszej wartości ? zaufania. Aby go nie zawieść, błyskawicznie zmieniliśmy procedury i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, zapewniając wszystkim stronom procesu logistycznego komfort i bezpieczeństwo ? ujawnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
W branży motoryzacyjnej w tym roku zwyciężyło BMW, zdobywając 21,1 proc. głosów. Wśród firm lotniczych niepodzielnie króluje LOT (aż 48,7 proc. wskazań, skok w górę o ponad 8 proc. rok do roku) i raczej to w Polsce nikogo nie dziwi.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Gospodarka