Gazeta Bankowa po raz dwudziesty wyłoniła liderów krajowego sektora finansowego. Środowisko bankowców uhonorowało tytułem Bankowego Menedżera Roku 2011 Prezesa PKO Banku Polskiego – Zbigniewa Jagiełło. Jednocześnie bank został wyróżniony za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii.
Odbierając nagrodę Zbigniew Jagiełło podziękował wszystkim pracownikom, którzy na co dzień przyczyniają się do sukcesu PKO Banku Polskiego. Â
Konkurs „Najlepszy bank” jest rozstrzygany na podstawie ankiet opracowanych przez redakcję Gazety Bankowej, firmę doradczą PwC oraz niezależne jury pod przewodnictwem prof. Małgorzaty Zaleskiej, członka Zarządu Narodowego Banku Polskiego. Banki są dzięki temu poddane wszechstronnej ocenie z pespektywy przedsiębiorców, środowiska bankowego, dziennikarskiego, akademickiego oraz firm doradczych. Na ankietę w tym roku odpowiedziało 29 banków komercyjnych oraz 92 banki spółdzielcze.
Bankowy Menedżer Roku to ranking, w którym Gazeta Bankowa umożliwia bankowcom wybranie spośród siebie tego, którego uważają za najlepszego. Konkurs składa się z trzech etapów.
W pierwszym etapie kolegium redakcyjne nominuje maksymalnie 10 prezesów banku, którzy zdaniem dziennikarzy wyróżnili się w minionym roku. W drugim etapie każdy bank może zagłosować na jedną nominowaną osobę. W trzecim etapie swoje głosy oddaje jury konkursu.
Â
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2011” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Readerâs Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.