Wiadomości branżowe

„PieniÄ…dze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje” – w nowej kampanii ING zachÄ™ca do rozsÄ…dnego pożyczania

ING Bank Śląski rozpoczął nową kampanię reklamową, promującą pożyczkę gotówkową. W reklamach bank zwraca uwagę, że korzyści z odpowiednio wykorzystanej pożyczki mogą być dużo większe niż związane z nią koszty.Nowa kampania ING Banku Śląskiego bazuje na koncepcji „dobrego długu”. Bank zwraca uwagę, że pomimo oczywistych kosztów pożyczka może być inwestycją, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystana. Przykładem może być rozwinięcie swoich kompetencji i zainteresowań lub realizacja planów wpływających na poprawę jakości i satysfakcji z życia.ING promuje rozsądne i przemyślane pożyczanie pieniędzy wychodząc naprzeciw stereotypowemu, negatywnemu postrzeganiu zadłużenia w naszym społeczeństwie. Z badań wynika, że blisko dwie trzecie Polaków uważa, że reklamy kredytów zachęcają do bezmyślnego wydawania pieniędzy. Z drugiej strony, aż 59% oczekuje od banków wsparcia w rozsądnym pożyczaniu pieniędzy (na podstawie badania Barometr ING „Jak pożyczają Polacy” TNS Polska, marzec 2015).

ING Bank Śląski rozpoczął nową kampanię reklamową, promującą pożyczkę gotówkową. W reklamach bank zwraca uwagę, że korzyści z odpowiednio wykorzystanej pożyczki mogą być dużo większe niż związane z nią koszty.

Nowa kampania ING Banku ÅšlÄ…skiego bazuje na koncepcji „dobrego dÅ‚ugu”. Bank zwraca uwagÄ™, że pomimo oczywistych kosztów pożyczka może być inwestycjÄ…, jeÅ›li zostanie odpowiednio wykorzystana. PrzykÅ‚adem może być rozwiniÄ™cie swoich kompetencji i zainteresowaÅ„ lub realizacja planów wpÅ‚ywajÄ…cych na poprawÄ™ jakoÅ›ci i satysfakcji z życia.

ING promuje rozsÄ…dne i przemyÅ›lane pożyczanie pieniÄ™dzy wychodzÄ…c naprzeciw stereotypowemu, negatywnemu postrzeganiu zadÅ‚użenia w naszym spoÅ‚eczeÅ„stwie. Z badaÅ„ wynika, że blisko dwie trzecie Polaków uważa, że reklamy kredytów zachÄ™cajÄ… do bezmyÅ›lnego wydawania pieniÄ™dzy. Z drugiej strony, aż 59% oczekuje od banków wsparcia w rozsÄ…dnym pożyczaniu pieniÄ™dzy (na podstawie badania Barometr ING „Jak pożyczajÄ… Polacy” TNS Polska, marzec 2015).             

ING Bank ÅšlÄ…ski chce uÅ‚atwić Polakom Å›wiadome podjÄ™cie decyzji o pożyczce i pokazać, kiedy może ona przynieść realne korzyÅ›ci. Takie podejÅ›cie banku jest czymÅ› nowym i nieoczywistym, ale daje szansÄ™ na zmianÄ™ negatywnych skojarzeÅ„ z pożyczaniem pieniÄ™dzy. W komunikacji podkreÅ›lamy także, że klienci mogÄ… spÅ‚acać pożyczkÄ™ „po swojemu”. W zależnoÅ›ci od swojej bieżącej sytuacji mogÄ… spÅ‚acać raz 16 zÅ‚ za każdy pożyczony 1000 zÅ‚, raz wiÄ™cej. W ten sposób chcemy pokazać, że w ING „liczÄ… siÄ™ ludzie” – powiedziaÅ‚a Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku ÅšlÄ…skim.

W reklamach jest prezentowana oferta pożyczki z ratąÂ  w wysokoÅ›ci 16 zÅ‚ za każdy pożyczony 1000 zÅ‚ na 96 miesiÄ™cy. Jeżeli w trakcie spÅ‚aty pojawiÄ… siÄ™ nadwyżki finansowe, klient może w Å‚atwy sposób spÅ‚acić wiÄ™cej niż ustalona w umowie rata – dopasowujÄ…c wysokość nadpÅ‚aty do swojej bieżącej sytuacji. Może to zrobić  przez system bankowoÅ›ci internetowej ING BankOnLine, w oddziale ING lub przelewem z dowolnego banku na wskazany w umowie rachunek do nadpÅ‚at. Każda wyższa spÅ‚ata automatycznie skraca czas trwania pożyczki, bez żadnych dodatkowych kosztów.

A to już wiesz?  Dla co piÄ…tego start-upu brak wiedzy i doÅ›wiadczenia jest barierÄ… w rozwoju. 90 mln zÅ‚ trafi do podmiotów, które bÄ™dÄ… wspierać mÅ‚ode spółki mentorsko i finansowo

W rolÄ™ głównego bohatera spotów telewizyjnych wcieliÅ‚ siÄ™ Adam Woronowicz. W ramach kampanii planowanych jest szereg dziaÅ‚aÅ„ komunikacyjnych, m.in. w internecie i oddziaÅ‚ach banku, które majÄ… przybliżyć Polakom ideÄ™ „dobrego dÅ‚ugu” w kilku prostych krokach:

  1. PomyÅ›l, co Ci siÄ™ bardziej opÅ‚aci – pożyczaj na to, co warto zrealizować już dziÅ›, a nie wtedy, kiedy w koÅ„cu uzbierasz potrzebnÄ… na to kwotÄ™.
  2. Mierz finansowe siÅ‚y na zamiary – pożycz tyle, ile jest Ci potrzebne, żeby teraz osiÄ…gnąć to, co zaplanowaÅ‚eÅ›. Nie pożyczaj ponad swoje możliwoÅ›ci finansowe.
  3. Sprawdź, ile ciÄ™ to bÄ™dzie kosztowaÅ‚o – Tylko wtedy, gdy bÄ™dziesz znaÅ‚ wszystkie koszty, bÄ™dziesz mógÅ‚ realnie ocenić czy możesz na tym skorzystać.

Więcej na stronie www.ingbank.pl/pozyczizyskaj

Tytuł kampanii: Pieniądze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje

Start kampanii: 3 maja 2015 r.

Narzędzia:

  • TV: 30‘ i 15’ spoty w stacjach ogólnopolskich i niszowych, link do YT
  • Internet: VOD, display, social media
  • MateriaÅ‚y w placówkach banku

Kreacja TV i BTL: Brain

Media: Lowe Media

Kreacje internetowe: Golden Submarine

PR: Hill+Knowlton Strategies

 


dostarczył infoWire.pl

Ĺšródło ING BANK ŚLĄSKI S.A.. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy