ING Bank Śląski rozpoczął nową kampanię reklamową, promującą pożyczkę gotówkową. W reklamach bank zwraca uwagę, że korzyści z odpowiednio wykorzystanej pożyczki mogą być dużo większe niż związane z nią koszty.
Nowa kampania ING Banku ÅšlÄ…skiego bazuje na koncepcji „dobrego dÅ‚ugu”. Bank zwraca uwagÄ™, że pomimo oczywistych kosztów pożyczka może być inwestycjÄ…, jeÅ›li zostanie odpowiednio wykorzystana. PrzykÅ‚adem może być rozwiniÄ™cie swoich kompetencji i zainteresowaÅ„ lub realizacja planów wpÅ‚ywajÄ…cych na poprawÄ™ jakoÅ›ci i satysfakcji z życia.
ING promuje rozsÄ…dne i przemyÅ›lane pożyczanie pieniÄ™dzy wychodzÄ…c naprzeciw stereotypowemu, negatywnemu postrzeganiu zadÅ‚użenia w naszym spoÅ‚eczeÅ„stwie. Z badaÅ„ wynika, że blisko dwie trzecie Polaków uważa, że reklamy kredytów zachÄ™cajÄ… do bezmyÅ›lnego wydawania pieniÄ™dzy. Z drugiej strony, aż 59% oczekuje od banków wsparcia w rozsÄ…dnym pożyczaniu pieniÄ™dzy (na podstawie badania Barometr ING „Jak pożyczajÄ… Polacy” TNS Polska, marzec 2015).            ÂÂ
ING Bank ÅšlÄ…ski chce uÅ‚atwić Polakom Å›wiadome podjÄ™cie decyzji o pożyczce i pokazać, kiedy może ona przynieść realne korzyÅ›ci. Takie podejÅ›cie banku jest czymÅ› nowym i nieoczywistym, ale daje szansÄ™ na zmianÄ™ negatywnych skojarzeÅ„ z pożyczaniem pieniÄ™dzy. W komunikacji podkreÅ›lamy także, że klienci mogÄ… spÅ‚acać pożyczkÄ™ „po swojemu”. W zależnoÅ›ci od swojej bieżącej sytuacji mogÄ… spÅ‚acać raz 16 zÅ‚ za każdy pożyczony 1000 zÅ‚, raz wiÄ™cej. W ten sposób chcemy pokazać, że w ING „liczÄ… siÄ™ ludzie” – powiedziaÅ‚a Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku ÅšlÄ…skim.
W reklamach jest prezentowana oferta pożyczki z ratąÂ w wysokoÅ›ci 16 zÅ‚ za każdy pożyczony 1000 zÅ‚ na 96 miesiÄ™cy. Jeżeli w trakcie spÅ‚aty pojawiÄ… siÄ™ nadwyżki finansowe, klient może w Å‚atwy sposób spÅ‚acić wiÄ™cej niż ustalona w umowie rata – dopasowujÄ…c wysokość nadpÅ‚aty do swojej bieżącej sytuacji. Może to zrobić przez system bankowoÅ›ci internetowej ING BankOnLine, w oddziale ING lub przelewem z dowolnego banku na wskazany w umowie rachunek do nadpÅ‚at. Każda wyższa spÅ‚ata automatycznie skraca czas trwania pożyczki, bez żadnych dodatkowych kosztów.
W rolÄ™ głównego bohatera spotów telewizyjnych wcieliÅ‚ siÄ™ Adam Woronowicz. W ramach kampanii planowanych jest szereg dziaÅ‚aÅ„ komunikacyjnych, m.in. w internecie i oddziaÅ‚ach banku, które majÄ… przybliżyć Polakom ideÄ™ „dobrego dÅ‚ugu” w kilku prostych krokach:
- PomyÅ›l, co Ci siÄ™ bardziej opÅ‚aci – pożyczaj na to, co warto zrealizować już dziÅ›, a nie wtedy, kiedy w koÅ„cu uzbierasz potrzebnÄ… na to kwotÄ™.
- Mierz finansowe siÅ‚y na zamiary – pożycz tyle, ile jest Ci potrzebne, żeby teraz osiÄ…gnąć to, co zaplanowaÅ‚eÅ›. Nie pożyczaj ponad swoje możliwoÅ›ci finansowe.
- Sprawdź, ile ciÄ™ to bÄ™dzie kosztowaÅ‚o – Tylko wtedy, gdy bÄ™dziesz znaÅ‚ wszystkie koszty, bÄ™dziesz mógÅ‚ realnie ocenić czy możesz na tym skorzystać.
Więcej na stronie www.ingbank.pl/pozyczizyskaj
Tytuł kampanii: Pieniądze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje
Start kampanii: 3 maja 2015 r.
Narzędzia:
- TV: 30‘ i 15’ spoty w stacjach ogólnopolskich i niszowych, link do YT
- Internet: VOD, display, social media
- Materiały w placówkach banku
Kreacja TV i BTL: Brain
Media: Lowe Media
Kreacje internetowe: Golden Submarine
PR: Hill+Knowlton Strategies
ÂÂ
dostarczył infoWire.pl