Zespół PKO Banku Polskiego został zwycięzcą tegorocznej edycji europejskiego konkursu edukacyjnego Visa Debit Challenge 2011. W finale rozegranym w Barcelonie, w którym rywalizowały trzy najlepsze zespoły europejskie, pokonał drużynę londyńskiego Barclays Banku oraz zespół BRE Banku.
Ideą tegorocznej edycji konkursu było stworzenie najlepiej funkcjonującego i generującego najwyższe zyski wirtualnego programu kart debetowych. W atmosferze współzawodnictwa zespoły biorące udział w eliminacjach miały za zadanie przygotować ofertę kart debetowych i wprowadzić ją na wirtualny rynek. W realizacji swojej strategii każda z drużyn musiała wziąć pod uwagę rozwój produktu, marketing oraz jego dochodowość.
Po trwających kilka tygodni eliminacjach konkursowych, polegających na grze symulacyjnej sprawdzającej wiedzę i kompetencje pracowników banków członkowskich Visa Europe w zakresie tworzenia i zarządzania programami kartowymi, zespół PKO Banku Polskiego znalazł się w trójce najlepszych spośród wszystkich europejskich grup. Do pierwszej setki konkursu zakwalifikowały się również dwa inne zespoły z Banku. Ostatecznie w finale konkursu rozegranym „na żywo” w Barcelonie PKO Bank Polski pokonał pozostałych rywali, zajmując pierwsze miejsce w Europie.
– Jesteśmy dumni z wygranej w konkursie. Zespół naszych pracowników z kontrolingu detalicznego w składzie: Piotr Szykowny, Radosław Nowicki, Danuta Kobos oraz Edyta Jarosiewicz udowodnił, że może skutecznie konkurować z ekipami z całej Europy. Ich znakomita wiedza analityczna pozwoliła na obranie odpowiedniej strategii, doprowadzając drużynę do zwycięskiego zakończenia – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
W tegorocznym konkursie uczestniczyło ponad 1,5 tysiąca pracowników banków członkowskich Visa Europe. Wśród 420 zespołów biorących udział w tej edycji aż 66 pochodziło z polskich banków.
Podczas spotkania w Barcelonie wręczono także nagrody Visa Europe Member Awards, którymi są wyróżniane najbardziej innowacyjne przedsięwzięcia i produkty kartowe z całej Europy. PKO Bank Polski znalazł się w czołówce w kategorii Best Cash Displacement za wspieranie procesu zastępowania gotówki transakcjami kartowymi poprzez wdrożenie na masową skalę programu wymiany wszystkich debetowych kart Visa na karty Visa EMV z funkcją zbliżeniową.
ďťżďťż***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za rok 2010 był najwyższy w całym sektorze i wyniósł 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Readerâs Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.